Zenica i Bužim su dio osmišljenih provokacija i poruka o postojanju pričuvnih radikala

Pokojni čelnik vodeće bošnjačke SDA Alija Izetbegović je još 1996. prvi put problematizirao proslavu Nove godine u BiH s tezom da to nije dio tradicije Bošnjaka.

Incidenti se događaju u sredinama gdje je u ratu pristigao veliki broj mudžahedina koji su stvorili selefijske zajednice.

Natpis na billboardu u Zenici, kojim je poručeno da jelka, Djed Mraz i Nova godina nisu dio islama i tradicije Bošnjaka, klasična je provokacija radikalne Stranke demokratske akcije (SDA), ocijenio je gradonačelnik Zenice Fuad Kasumović koji je upro prstom na novi slučaj s ‘plakatiranjem’ u Bosni i Hercegovini samo dan nakon što je u općini Bužim uklonjena čestitka posvećena Novoj godini i čestitanju Božića, piše Večernji list BiH.

Ova dva događaja zapravo su ukazala i na realnost Bosne i Hercegovine u kojoj su izrasle generacije ljudi koji odrastaju u posve odvojenim društvima, ali i na činjenicu da nemjerljivo daleko veći broj ljudi osuđuje ovakvu nesnošljivost prema ljudima s kojima dijele iste gradove, županije, entitete, državu.

“Očigledno je krenula rana predizborna kampanja. Dodik to radi pričama o odcjepljenju, a SDA na ovaj način”, rekao je gradonačelnik Zenice.

Odgovor Zenice


Kasumović je istaknuo da su na tome području stoljećima živjeli svi narodi te da je Zenica bila i ostala multietnična i multinacionalna, uz uvažavanje svih vjera i nacija.

“Zašto nekome može smetati jer netko slavi Novu godinu, to je apsurdno. U Zenici imaju i džamije i crkve, pa i sinagoga, neka svatko ide tamo gdje želi”, naveo je Kasumović.

Riječi zeničkog gradonačelnika, koji je svojedobno izišao iz SDA, pa ovu stranku pospremio u oporbu, vjerojatno su i potvrda kako se u Bosni i Hercegovini gotovo ništa ne događa bez blagoslova politike. No, postavljanje plakata imalo je dvostruki učinak.

Nakon što se informacija o tome munjevito proširila društvenim mrežama, plakat s tom porukom u večernjim satima prebojan je, a policija je izišla na mjesto događaja i sve registrirala. Ovakav potez pozdravili su iz Naše stranke koja je dio vladajuće većine u zeničkoj Gradskoj skupštini.

“Čestitamo građanima Zenice na odlučnom buntu. Ovo je veliko ‘ne’ podjelama”, naveli su iz Naše stranke. Javnost jučer nije mogla doznati tko je platio postavljanje plakata u Zenici. Jednako niti tko ga je uništio, osim što su na Facebooku osobe koje su ga prebojale imale majice s natpisom “Bošnjačka čast”.

Valja reći kako je Zenica, uostalom kao i Travnik i područje središnje Bosne, bila mjesto gdje se nastanio veliki broj mudžahedina, muslimanskih ratnika pridošlih za vrijeme rata u BiH iz islamskih zemalja diljem svijeta kako bi se borili na strani Armije BiH.

Oni su zajedno sa sobom donijeli i posve drukčije običaje, ponajprije oko načina prakticiranja islama. S obzirom na to da su imali pristup bogatim fondovima uglavnom zaljevskih zemalja, podupirali su stvaranje selefijskih-vehabijskih zajednica.

To je slučaj i s Bužimom u kojem je sjedište radikalnog islamista Bilala Bosnića, koji je odslužio zatvorsku kaznu za potporu terorističkoj organizaciji Islamskoj državi za koju je novačio mladiće iz Bosne i Hercegovine.

A upravo se ove skupine okupljene oko selefijskih zajednica doživljava kao pričuvnu vojsku koja je spremna reagirati u slučaju eskalacije nasilja i sukoba u zemlji, ali i ovakvih provokacija.

Iako su u BiH došli s blagoslovom vodećeg SDA, u posljednjih nekoliko godina se pokušavalo ove ljude upravo povezati sa strankom Narod i pravda kako bi se SDA predstavio kao stranka čiji su članovi i vodstvo dio umjerenijeg islama.

Izetbegovićeva kampanja

Zanimljiva je i činjenica da duži niz godina nije počinjen nijedan teroristički napad koji je redovito stizao iz redova ovoga društva.

Njihovi pripadnici i sljedbenici su uglavnom i ranijih godina isticali poruke kojima su se protivili “novotarijama”, a napose prihvaćanju običaja od drugih naroda, napose vjerskih zajednica držeći se tvrdokorno tvrdnji kako to zapravo vodi izopačenju vjere i prihvaćanju drugih vrijednosti.

Ovi slučajevi nisu usamljeni, a o čemu svjedoče i raniji incidenti. “Ja sam musliman i ne slavim Novu godinu”, stajao je veliki natpis zavezan između dva stupa električne energije nedaleko Tuzle.

Jedno vrijeme je i u Sarajevu Djed Mraz, preslika Djeda Božićnjaka, bio zabranjen u vrtićima. Čak su u nekoliko općina bili nadošli s idejom da bošnjačkoj djeci darove dijeli ‘Djed Hidžr’ koji nije stizao na saonicama, nego u fijakeru.

Pokojni čelnik vodeće bošnjačke SDA Alija Izetbegović je još 1996. prvi put problematizirao proslavu Nove godine u BiH s tezom da to nije dio tradicije Bošnjaka.

SOURCEVečernji list
Previous articleDodik poručio da slijede zanimljiva otkrića: Tko je davao novac opoziciji?
Next articleBROJKE I NISU NEŠTO Poznat broj putnika koji su prošli kroz Aerodrom u Mostaru u ovoj godini
Pretplati se
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments