BiH je velesila: Građani plaćaju najskuplju cestarinu u Europi

Vrelo ljeto, vreli asfalt, vreli zahtjevi, i to od Udruge poslodavaca Federacije BiH prema federalnim vlastima. Traže smanjenje cijene naknade za korištenje autoceste za 20 do 25 posto.

Ponukani su kažu negativnim revizorskim financijskim izvještajem JP Autoceste Federacije. Iako ih kažu ne iznenađuju negativni izvještaji, ponovno žele upozoriti vlasti, ali i građane i gospodarstvenike da plaćaju najvišu cijenu cestarine u Europi.

Kao i u mnogim drugim stvarima, siromašna BiH, njezini građani i gospodarstvenici plaćaju puno veće naknade za korištenje autocesta nego što je to u drugim zemljama. U Federaciji nemamo ni 100 kilometara autocesta, a na razini BiH imamo nešto preko 207 km autocesta, rekao je za BHRT direktor Udruge poslodavaca FBiH Mladen Pandurević.

Zvuči nadrealno da, iako imamo najmanje izgrađenih kilometara autoceste, plaćamo najskuplju cestarinu u Europi. Tako ćemo u FBiH u ovisnosti od kategorije vozila po prijeđenom kilometru izdvojiti 15,35 ili 50 feninga. Ne smijemo zaboraviti da je tu i zakon o trošarinama BiH, pa osim cestarine novac ćemo izdvojiti i za trošarine na naftne derivate. Kada registriramo vozilo i tu ćemo platiti cestarinu, u ovisnosti od snage vozila.

To znači da se prihodi od cestarima u proračunske blagajne slijevaju s više strana. I ne bi bilo sramotno da autocesta više nemamo, nego što ih imamo. I ovaj problem ne prеpoznaje entitetske granice. Oni čiji je posao biti na cesti i za upravljačem, najbolje znaju koliko je novca potrebno. Kažu za 100 kilometara autoceste u Republici Srpskoj za teretni promet potrebno je platiti 50 maraka.


Ne da je skupo, nego je precrno i preskupo, jer ako uzmemo u obzir da jedna Njemačka ima 13.000 km autoceste i da je po kilometru jeftinija za 70 posto nego ceste u BiH, onda nam nije jasno kojim povodom su napravili ovakve cijene kao što jesu, kazao je za državnu televiziju predsjednik Udruge prijevoznika RS-a Nikola Grbić.

I zbog ovakvog bahaćenja vlasti i nesolidarnosti s gospodarstvenicima i građanima, kao rezultat takvih cijena imamo izbjegavanje i zaobilaženje autocesta, bilo da je riječ o teretnom ili putničkom prometu.

Iz Autocesta Fеderacije BiH nisu suglasni s ovim navodima, a kada je riječ o smanjenju cijena navode o tome odlučuje Vlada Federacije BiH. A iz Federalnog ministarstva prometa i komunikacija su poručili da odgovor ne mogu dati jer je razdoblje godišnjih odmora.

Cijena po prijeđenom kilometru je cca 0,11 KM/km s PDV i kao takva spada u najniže u regiji. Važno je napomenuti da je u proteklim godinama nekoliko puta dolazilo do poskupljenja cestarine u zemljama regije, što kod nas nije slučaj. Naplata cestarine u Bosni i Hercegovini se vrši na isti način kao i u zemljama koje su znatno bogatije od Bosne i Hercegovine, navode iz JP Autoceste FBiH.

Nakon godišnjih odmora čekamo i odgovor hoće li biti održan sastanak poslodavaca i nadležnih. I hoće li biti sluha za smanjenje cijena, ili će im kao i do sada odgovarati da građani i gospodarstvenici pune proračunske blagajne, koje su, po svemu sudeći, bez dna.

Bild.ba

Previous articleHrvatska sprema odgovor? Plenković danas s generalima za koje BiH traži progon
Next articleKod Japana se prepolovio brod, nafta curi u more