Kajan je uspio naljutiti i poslovično mirnog Radivoja Krulja: Pogledajte što mu je poručio

Priopćenje mostarskog paroha.

“S iznenađenjem smo na društvenim mrežama pročitali post mostarskog novinara Sanela Kajana u kojem implicitno nameće zaključak da odgovornost za spaljivanje Saborne crkve u Mostaru snose pripadnici srpske vojske. Dokaz koji novinar Kajan nudi u prilog svojoj tvrdnji jeste neobjavljeni snimak koji je, navodno, on držao u svojoj arhivi i u kojem nepoznato lice, čiji lik ne vidimo u kadru, gledajući crkvu u plamenu sa zapadne obale Neretve, izgovara rečenicu: ‘Ćetnici su ušli u Konak, zapalili crkvu i vratili se nazad!'”, započinje priopćenje kojeg potpisuje Svećenik Radivoje Krulj sa bratstvom crkve mostarske.

Ostatak priopćenja, kojeg prenosimo u cjelosti, pokazuje kako je Kajan uspio razljutiti i mostarskog paroha.

“To bi trebalo biti dokaz za vrlo ozbiljnu tvrdnju gospodina Kajana? Ničim potkrijepljena konstatacija nepoznatog lica. Ako bi ona bila točna, to jest ako bi za nju postojala i najmanja indicija da je točna, zar o tome smjesta ne bi izvijestili svi hrvatski i bošnjački mediji još 1992 te tako sa sebe skinuli krivicu za skrnavljenje i uništavanje jednog od najvećih pravoslavnih hramova na Balkanu? Samom Kajanu je poznato da se to nije dogodilo, već i sam priznaje ono što je uslijedilo: Snage HOS-a minirale su preostale zidine crkve, dok je početkom lipnja zapaljena i oskrnavljena i Stara pravoslavna crkva Rođenja Presvete Bogorodice u Mostaru i objekat Stare škole, u kojem je stradala cjelokupna arhiva Eparhije Zahumsko-hercegovačke i primorske. Ako bismo vjerovali Kajanovim propagandno-sugestivnim navodima, mogli bismo zaključiti da su i nju zapalili neki misteriozno zaostali srpski vojnici, diverzanti i civili koji su imali tu sreću da ne završe u logorima i mučilištima.

Interesantno je da novinar Kajan u svom oglašavanju na društvenim mrežama navodi da on posjeduje još snimljenog materijala o ratnom Mostaru, ali da ga neće nikome ustupati osim za nadoknadu, što dodatno govori o njegovim motivima. Ako je sve ovo vrijeme u rukama imao dokaz da su srpske vojne ili paravojne jedinice zapalile Sabornu crkvu, kao što ga nije imao, zbog čega je do sada čekao da objavi takvu šokantnu istinu? Zbog toga što nitko nije želio da mu plati? Evo javno poručujemo i molimo gospodina Kajana da nam ustupi cjelokupni snimak, a raspoloženi smo da isti platimo.

Za razliku od ovih zlobnih insinuacija, imamo snimak Mostarca Dušana Tubića na kome imamo i satnicu (18:32 je vidljiv prvi dim na crkvi) i video-snimak nepoznatog autora na kojem se jasno vide slavlje i likovanje civila Šemovca u trenucima kada gori Saborna crkva. Također, u našoj arhivi imamo direktno svjedočanstvo tadašnjeg vojnika HOS-a, Sakiba Balića, koji je sudjelovso u paljenju Sabornog hrama i Stare crkve, a koje je pravoslavnim svećenicima u Mostaru potvrđeno od više njegovih saboraca koji su nam svjedočili o tome kako je unutrašnjost crkve polivana benzinom. ‘Drveni pod, ikonostas, pregrade u zvoniku, balkone u crkvi – sve su polili benzinom. Vojnici su pucali i gađali svetitelje na ikonostasu. Jedan od vojnika nije pucao pravdajući se da ne može pucati u Isusa, dok mu je drugi odgovorio da je to srpski Isus. Jedan od vojnika je mokrio na grobu mitropolita Leontija. Šenlučilo se u dvorištu crkve. Poslije polivanja benzinom crkva je zapaljena i gorjela je satima.’ Sakib Balić je sve ovo pričao s velikim uzbuđenjem i osjećajem krivice što je u svemu tome osobno sudjelovao.


Mi smo sve navedene snimke i svjedočenja predali nadležnim istražnim organima od kojih nikada nismo dobili odgovor. Naše nije da se bavimo istragom i procesuiranjem odgovornih. Obnavljajući hram, mi obnavljamo povjerenje među građanima Mostara i želimo da gradimo bolju budućnost za sve nas. Vjerujemo da smo u tom opredjeljenju uspješni, jer mnogi Mostarci, bez obzira na vjeru, naciju ili bilo koje drugo opredjeljenje, sudjeluju u obnovi i istinski se raduju ljepoti Saborne crkve, koja vaskrsava.

Što naspram ovog svjedočanstva ima novinar Kajan? Nemuštu insinuaciju, tko zna zbog čega snimljene nevidljive osobe, što nam govori da se Kajanova novinarska etika ne razlikuje od etike onih koji su rasturali i još uvijek rasturaju mnoge ratno-huškačke laži.

Bild.ba

 

SOURCEDesk
Previous articleAko je vjerovati Klixu, Venecijanska komisija predlaže Fileov model
Next articleDodik: Neka ne brinu junaci iz opozicije, saznat ćemo što traže od Escobara
Pretplati se
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments