‘Puknete’ u sekundi? Evo nekoliko savjeta kako kontrolirati bijes i ljutnju

‘Puknete’ u sekundi? Evo nekoliko savjeta kako kontrolirati bijes i ljutnju

Ne izražava se svaka emocija ljutnje na isti način, a kao i agresija, ljutnja može biti izražena prema van, prema unutra ili pasivno, odnosno potisnuto.

Svatko od nas je više puta u životu iskusio ljutnju. Intenzitet ljutnje se može kretati od obične neugodnosti do ekstremnog bijesa. Normalno je i zdravo ponekad koristiti ljutnju kao odgovor na određene situacije, ali nerijetko ljudi dođu do faze bijesa koju je teško kontrolirati i koja često eskalira u nešto mnogo gore. U tom slučaju bijes nije normalna emocija već problem.

Ljutnja dolazi iz različitih izvora, ali u velikoj mjeri može varirati. Neki uobičajeni okidači ljutnje i bijesa uključuju osobne probleme, probleme na poslu, nemogućnost ostvarivanja kvalitetnih međuljudskih odnosa, probleme uzrokovane od strane drugih ljudi, svakodnevne stresore (npr. otkazivanje planova, dugo čekanje u prometu itd.), sjećanje na traumatski događaj itd.

Povremeni eksplozivni poremećaj definira se kao poremećaj kontrole impulsa karakteriziran iznenadnim epizodama neopravdanog bijesa. Simptomi se često izražavaju kroz neprijateljstva, impulzivnost i povremene agresivne ispade. Ljudi koji pate od ovog poremećaja često eksplodiraju zbog bijesa uzrokovanog banalnim provokacijama, a svoje stanje opisuju kao gubitak kontrole nad emocijama i mogućnostima prevladavanja bijesa.

Ako imate problema s kontroliranjem ljutnje i bijesa, ako osjećate da te emocije nikako ne možete kontrolirati, da utječu na vaše odnose, vrijeđaju druge i tjeraju vas da radite stvari zbog kojih žalite, trebate pomoć. Cijeli članak potražite na Krenizdravo.hr.

Bild.ba